maanantai 22. huhtikuuta 2013

Lastenhuoneen suunnittelua

Meillä on nyt Leevin kanssa alkamassa uudenlainen sisustusprojekti, nimittäin Jerryn oman huoneen luominen. Nyt kun koko muu asunto on saatu jotenkin täyttämään vaatimuksemme, vaikka sisustaminen onkin loputon projekti. Meidän 62 neliön kolmiossa on siis koko ajan ollut yksi makuuhuone joka on ollut ns. varasto käytössä, siellä on ollut marsut, hoitopöytä, työpöytä täynnä turhaa tavaraa ja monta isoa ikean kassia täynnä käyttämättömiä vaatteita. Tämän hetkinen tilanne onkin se, että työpöytä on saatu siivottua ja myytyä, turhat tavarat viety joko roskiin, varastoon tai myyty, Vikke marsu muuttanut kummeilleni ja hoitopöydästä luovutaan kun uudet huonekalut on saatu hommattua. Luotamme luultavasti huoneen peruselementeissä Ikean valikoimaan, mutta pieniä suloisia yksityiskohtia on tullut etsittyä lukemattomista eri liikkeistä ja nettikaupoista. 
Ikeasta olen lisännyt ostoslistalle...
Eli ikeasta olisi tarkoitus hakea valkoinen Malm lipasto, valkoiset verhot, sekä joku nätti kori leluille. Ylläoleva matto on vielä hieman kysymysmerkki, sillä olin suunnitellut päässäni hieman simppelimpää, ko matossa on kyllä värit kohdillaan joten jos parempaa ei löydy luultavasti päädytään tuohon.
Matoista puheenollen, olen kyllä löytänyt tuolle Ikean versiolle kovan kilpailija, tosin niin on sen hintakin, alla oleva aivan täydellinen poikavauvan huoneen matto kustantaa nimittäin noin 160 euroa.
Tietenkin matto menee huoneessa useamman vuoden ja se on huoneen kokoon suhteutettuna todella hyvän kokoinen ja kun olen vielä etsinyt nimenomaan pyöreää mattoa vaaleansinisessä värissä pienillä valkoisilla yksityiskohdilla, ei voisi tämä yksilö mennä enempää nappiin! Täytyy vain vielä hieman pohtia tuota hintaa. 
Muita pikku yksityiskohtia aion luoda huoneeseen käyttäen sisustustarroja ja suloisia pehmoleluja sekä valokuvia...

Pentikistä lähdetään siis metsästämään suloisia nalleja ja pupuja, sekä ylläolevan sisustustarran olen jo naputellut ostoskoriin; tosin sieltä löytyy kyllä muitakin vaihtoehtoja joten saa nähdä minkä päädyn klikkailemaan kotiin asti.
Vielä yksi pikku sisustuselementti, mistä olen todella innoissani on La Case De Cousin Paul valot. Heidän nettisivuillaan olen koko tämän aamun loihtinut erillaisia valokokonaisuuksia, jotka sopisivat huoneen väriteemaan. Tällä hetkellä olen suunnitellut jotain tämän tapaista yhdistelmää:

Siinä tulivatkin esille tähän mennessä suunnitellut elementit. Tulen varmasti aina päivittelemään projektin etenemistä ja huoneeseen tehtyjä ostoksia, joten tähän voisi sanoa että to be continued...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti